به نقل از نشریه ساینس دیلی محققان دانشکده پرستاری دانشگاه پنسیلوانیا با انجام مطالعات خود و ارزیابی اطلاعات حاصل از 1269 کودک 6 ساله چینی دریافتند میزان نمرات حاصل از آزمون عملکرد ضریب هوشی و آزمونهای کلامی در کودکانی که به طور منظم صبحانه میخورند، بیشتر است.
بر اساس این گزارش محققان با پیگیریهای بیشتر در گروه مورد مطالعه مشاهده کردند کودکانی که به طور منظم صبحانه نمیخورند در آزمونهای کلامی دارای 58/5 نمره امتیاز کمتر بوده و نیز 50/2 نمره امتیاز کمتری در آزمونهای عملکردی داشتهاند ونیز نهایتاً در آزمون IQ آنها نسبت به کودکانی که اغلب یا همیشه صبحانه میخورند 6/4 نمره کاهش دیده شد.
به گفته محققان تواناییهای شناختی کودک شامل ویژگیهای فکری، کلامی و عملکردی در سن 6 سالگی به سرعت در حال توسعه است که در این میان صبحانه هم از نظر تغذیهای و هم از نظر داشتن تعامل اجتماعی با پدر و مادر نقشی بسیار مهم دارد که میتواند از رشد مغزی کودکان حمایت کند.
دوران کودکی یک دوره بحرانی است که در آن الگوهای رژیم غذایی و شیوه زندگی آغاز میشود و این عادات میتواند پیامدهای طولانی مدتی را در پیش داشته باشد که عادات صبحانه نیز از این قاعده مستثنی نیست و مطالعات قبلی نیز نشان دادهاند که نخوردن صبحانه به صورت منظم میتواند در آینده باعث ایجاد رفتارهای ناسالم مانند سیگار کشیدن و انجام ندادن ورزش شود
رویش طلایی کوچولوها.